Eu nu vreau să câștig din munca altuia

E o replică pe care o aud destul de des datorită afacerii pe care o dezvolt part-time. Dar azi dimineață „mi-a sărit muștarul” pentru că am primit această replică de la un om pe care-l consider destupat la minte și care susține că vrea să ajungă să câștige un milion de euro în următorii ani și am reacționat mai dur decât o fac de obicei, așa că imi cer scuze și pe această cale.

Dar să analizăm puțin această afirmație și să vedem dacă supărarea mea a avut temei sau nu. De aceea iau în considerare domeniul IT unde cu onor îmi desfășor activitatea de bază: am nevoie de un calculator (e făcut de altcineva), am nevoie de un caiet și creion (sunt făcute de altcineva), toată partea de rețelistică este făcută de cineva (de la fabricarea cablurilor până la montarea acestora), am nevoie de un birou și de un scaun (hmmmm…. și acestea au fost fabricate de altcineva). Până să ajung la muncă trebuie să mă îmbrac, încalț, să iau un mijloc de transport în comun. Toate sunt făcute de altcineva (IAR?), și toate  acestea (și multe altele pe care nu le-am mai menționat) mă ajută sa câștig bani. Fără ele nu aș putea.  Cu alte cuvinte: câștigul meu (adică salarul) îl primesc bazat și pe munca altcuiva (Ups!)

Vrei să luăm în discuție managementul unei companii? Oare ei nu câștigă bani și datorită muncii noastre, a simplilor angajați din companie? Nu intru în prea multe detalii dar eu spun că da.

Atunci vin cu întrebarea: există vreun câșting pe care-l obținem strict datorită muncii noastre și fără nici o implicare a muncii altcuiva? sau reformulat: Eu pot să caștig doar din munca mea și nu din munca altuia?

Răspunsul meu este NU.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Eu nu vreau să câștig din munca altuia

  1. Dorin zice:

    intru totul de acord. Lucrurile acestea sunt atata de vizibile darrrrrrr ne astupam ochii si categorisim si etichetam in stil balcanic
    mi-a placut un banc rostit aseara la seminarul lui Liviu Pasat
    un roman cand nu stie ceva da sfaturi altora , in loc sa se informeze , sa se educe

    • anonim zice:

      Sunt de acord cu tine . 90% dintre oameni lucreaza pentru altii .
      Si mie mi-a placut aseara Liviu Pasat , si le sugerez acelor care nu vor sa castige din munca altuia sa -si puna intrebarea : le raman bani la sfarsitul lunii sau luna la sfarsitul banilor ?

      • Camelia zice:

        Nu e vorba doar de ramasul zilelor la sfarsitul lunii sau bani. E vorba, ca in societatea zilelor noastre munca pe care o prestezi se bazeaza pe munca altora indiferent daca esti in mediu rural sau urban. Poate ar fi cazul sa constientizam asta.

  2. Salarul ! zice:

    Cam asa este. In Romania se tot inventeaza roata la cateva decenii, in loc sa se uite in jur, cum alti oameni construiesc mai departe, in loc sa reinventeze acelasi lucru iar si iar.

Lasă un răspuns

