Cash vs card

Există o mulțime de articole scrise pe această temă care scot în evidență faptul că e mai bine să plătești cash decât cu cardul. Argumentul cel mai puternic e acela că în acest mod nu vei reuși să cheltui mai mult decât ți-ai propus. Sunt și nu sunt de acord cu ele. Da, există locuri unde nu merge să plătești cu cardul. Deci e bine să ai lichidități la tine (la piață, brutărie, transport, etc)

Totuși trebuie să recunosc că eu prefer să folosesc cardul din mai multe motive:

  • nu am fost niciodată un cumpărător compulsiv (argument principal în folosirea cash-ului),
  • un procent din cumpărătura plătită cu cardul se întorce sub formă de bani (cel puțin la banca la care am eu cardul),
  • fac cumpărături online.
  • atunci când sunt plecată în străinătate îmi convine mai mult să plătesc cu cardul decât cash (curs valutar mai bun decât la casa de schimb)

dar cel mai important motiv pentru care îmi place să plătesc cu cardul în România:

  • plătesc exact prețul produselor, fără rotunjiri. În România sunt foarte puțini comercianți unde se dă restul pînă la ultimul bănuț (asta dacă nu primești un plic de zahăr, o bomboană sau o cutie de chibrite).

Am făcut un calcul al acestor resturi neprimite și am ajuns la concluzia că pot fi undeva între 20 și 60 de lei într-o lună. Mi s-a părut o sumă destul de mare ca să fie pierdută degeaba.

Cardurile (indiferent că sunt de debit sau de credit) se pot activa fără linia de credit respectiv limita de overdraft.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

