Despre finanțele personale

Sunt câțiva ani de când sunt pasionată de ceea ce înseamnă finanțele și în special cele personale.
Anul acesta vreau să scriu cât mai mult depre acest subiect din două motive:
– vreau să-mi urmăresc evoluția (și cel mai bine poți să o faci cu ajutorul unui jurmal fie el și online)
– e un subiect care interesează mai multă lume. Motiv bun să împart cu alții ceea ce știu și învăț în domeniu.

Dar revenind la finanțele personale 🙂

Conform Dictionarului explicativ al limbii române: finanțe (s.f. pl.) înseamnă Totalitatea mijloacelor bănești care se găsesc la dispoziția unui stat și care sunt necesare pentru îndeplinirea funcțiilor și sarcinilor sale. Sau, în cazul nostru: (Fam) Averea în bani a unei persoane particulare.

Prima mea tangență cu acest domeniu a fost în copilărie. Mama mea ținea evidența cheltuielilor zilnice pentru întreaga casă. Un obicei bun pe care l-am preluat și eu. În plus, un alt obicei a fost cel al bugetului anual si lunar care se aplica în familia noastră. Pe baza experienței din anii anteriori, mama știa să facă aceste bugete. Pentru că le discuta și cu noi (copiii) mi-a fost relativ ușor să-mi administrez banii când am fost pe picioarele mele.

”De ce îți tot notezi pe ce cheltui banii? Și așa doar tu îi cheltui.” Sunt replici pe care le-am tot auzit. Notez și țin evidență din mai multe motive:

  • în acest fel eu reușesc să-mi ajustez cheltuielile.
  • știu în orice moment pe ce pot să ma bazez. Îmi dă un sentiment de siguranță și confort.
  • în acest fel știu dacă mai pot scădea cheltuielile, de unde.

Creșterea veniturilor sau, mai corect ar fi să spun, a profitului (veniturile – cheltuielile lunare) e un obiectiv principal pentru acest an.

Pentru un mai bun management al banilor anul acesta vreau sa incerc o combinație între buget și cele 6 pușculițe. Dar despre asta și multe altele în posturile viitoare 🙂

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Despre finanțele personale

  1. ionica zice:

    despre reusitele din lyoness nimic?

  2. ionica zice:

    daca nici la comentariile de pe blog nu raspundem………

  3. ionica zice:

    care evenimente? anul trecut pe vremea asta , am postat un comentariu despre lyoness pe care ulterior l-ati sters. erati foarte entuziasmanta, promiteati nivelul 4 de calificare daca nu ma insel. si v-am atras atentia! timpul a trecut si am incercat sa urmaresc cum reusiti nivelul 4! puteti demonstra?

Lasă un răspuns

