De ce trebuie să învățăm

Chiar aseară am auzit această remarcă: două doamne în autobuz dintre care una cu o fetiță de școală primară. Fetița a fost întrebată de doamnă de ce se mai stresează cu începutul școlii, cu școala în general că tot nu-i folosește la nimic. Din păcate nu am auzit raspunsul.
Pe primul moment am avut un sentiment de deja-vu având în vedere că în ultimele luni am tot auzit această întrebare în jurul meu sau am citit despre ea pe diferite blog-uri.
Dacă te uiți în jur la ce a ajuns societatea românească și la valorile care sunt promovate cu atâta sârg, ai putea spune ca acea întrebare e foarte firească și are un singur răspuns: chiar nu mai e nevoie să înveți.
Dar nu vreau să cred asta. Nu vreau să accept asta. Consider că un om se îmbogățește câtă vreme învață, câtă vreme citește, câtă vreme își face timp și pentru cultură, pentru sport (da, din punctul meu de vedere sportul face parte din categoria „mă îmbogățește” chiar dacă eu nu-l pot practica așa cum aș vrea).
Dar revenind la cultură am o nelămurire: de ce trebuie desființat postul TVR Cultural? Oare așa multă cheltuială produce prin difuzarea unor interviuri si redifuzarea unor piese de teatru? Eu nu cred. Dar e un moment prielnic ca să mai taiem accesul la cultură.
Am auzit replica: „un popor fără cultură este mai ușor de manevrat”. Nu știu cine a spus-o dar cred acest lucru. Mă uit la toate popoarele din jurul nostru cum reușesc sa-și pună în valoare toată istoria, să o conserve și să o arate tuturor celor care vin pe la ei (ba chiar cu asta îi atrag de cele mai multe ori) pe când noi stricam sau lăsăm în uitare și ceea ce mai avem.
Îmi pun speranța că totuși „a învăța” să devină o prioritate pentru cei tineri și vor înțelege folosul ei: mai bogați, mai productivi, mai frumoși.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

